Scroll Top
napój cukier Fot. Ernesto Rodriguez z Pixabay

Kampania zwraca uwagę na ważny problem, jakim jest wykorzystywanie sportu przez producentów słodzonych napojów do zwiększania zysków.
Fot. Ernesto Rodriguez z Pixabay

Kampania zwraca uwagę na ważny problem, jakim jest wykorzystywanie sportu przez producentów słodzonych napojów do zwiększania zysków.
Fot. Ernesto Rodriguez z Pixabay

MKOl wzywany do zakończenia współpracy sponsorskiej z dużymi markami słodzonych napojów

PARYŻ, 18 lipca 2024 r. /PRNewswire/ — czołowi międzynarodowi eksperci i działacze w obszarze zdrowia publicznego wzywają do rezygnacji ze sponsoringu dużych imprez sportowych przez duże marki słodzonych napojów.

Nowa kampania pt. “Kick Big Soda Out of Sport” („Pozbądźmy się dużych marek napojów z imprez sportowych”) zwraca uwagę na szkodliwość obecnego modelu współpracy sponsorskiej i wzywa międzynarodową społeczność do wsparcia działań na rzecz jego zmiany.

Powołując się na dane mówiące o szybko rosnącej liczbie przypadków chorób związanych ze spożywaniem słodzonych napojów, eksperci i działacze twierdzą, że kojarzenie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) z niezdrowymi produktami osłabia jego wysiłki w obszarze promocji zdrowia publicznego poprzez sport.

– Główni sponsorzy Olimpiady mogą oznaczać tereny imprez sportowych swoimi logami, docierając do grupy konsumentów liczącej ponad 3 mld osób – powiedziała Trish Cotter pełniąca funkcję Global Lead ds. Programu Polityki Żywieniowej w Vital Strategies.

– Związek pomiędzy słodzonymi napojami i przewlekłymi schorzeniami, których w dużej mierze można uniknąć, jest dobrze znany – powiedział dr Barry Popkin (W. R. Kenan Jr. Distinguished Professor of Nutrition), specjalista ds. żywienia z Chapel Hill Gillings School of Global Public Health przy Uniwersytecie Karoliny Północnej. – Kontynuowanie współpracy z Coca-Colą jako kluczowym sponsorem stoi w bezpośredniej sprzeczności z misją MKOl, podważając przy tym osiągnięcia olimpijczyków.

Kampania cyfrowa prowadzona jest na YouTubie, Instagramie, Twitterze/X oraz LinkedIn. W prezentowanym materiale widzowie zachęcani są do podpisania petycji online.

– Kampania zwraca uwagę na ważny problem, jakim jest wykorzystywanie sportu przez producentów słodzonych napojów do zwiększania zysków – powiedział Nzama Mbalati, CEO HEALA- koalicji społeczeństwa obywatelskiego w RPA, która działa na rzecz sprawiedliwszego systemu żywnościowego. – Widzowie śledzący tegoroczne Igrzyska Olimpijskie powinni mieć świadomość intencji, jakie stoją za tymi reklamami.

Jako organizacja stojąca na straży Ruchu Olimpijskiego MKOl powinien przestać korzystać ze sponsoringu Coca-Coli, a w przyszłości odrzucać propozycje współpracy ze strony korporacji, których działalność nie stoi w zgodzie z olimpijskimi wartościami.

– Petycją tą chcemy zwrócić uwagę na to, że MKOl powinien przedkładać zdrowie ludzi i zrównoważony rozwój nad interes podmiotów komercyjnych – powiedział Alejandro Calvillo, dyrektor El Poder del Consumidor, meksykańskiej organizacji non-profit zajmującej się ochroną praw konsumentów. – MKOl stoi przed niespotykaną szansą na wzmocnienie swojego wizerunku jako organizacji będącej wzorem etyki, doskonałości i odpowiedzialności społecznej.

Osoby chcące dołączyć do kampanii “Kick Big Soda Out of Sport” i podpisać petycję zapraszamy na stronę www.kickbigsodaout.org oraz zachęcamy do używania hasztagu #KickBigSodaOutofSport.

Organizacja Vital Strategies wspiera wdrażanie i ewaluację prowadzonych na całym świecie polityk promujących zdrowsze nawyki żywieniowe.

 

Źródło: Vital Strategies; PR Newswire; PAP MediaRoom

Posty powiązane

error: Content is protected !!