Fot. Ri Butov z Pixabay
Fot. Ri Butov z Pixabay
MRiRW jednym z większych reklamodawców Polskiego Radia
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest jednym z większych kontrahentów reklamowych Polskiego Radia – podaje NIK.
Jak wylicza NIK, w okresie objętym kontrolą spółki radiofonii publicznej otrzymały z abonamentu i rekompensat łącznie 2 367 mln zł, co w spółce Polskie Radio w poszczególnych latach stanowiło od 68% do 83% przychodów ogółem, a w rozgłośniach regionalnych od 81% do 89%.
W latach 2017–2021 przychody Agencji Reklamy PR S.A. wyniosły 275,2 mln zł.
W tym czasie przychody spółki Polskie Radio wyniosły w sumie ponad 1,6 mld zł. Z 18,3% do 25,5% zwiększył się udział przychodów z reklam uzyskiwanych od spółek Skarbu Państwa, a z 5% do 30,4% od administracji rządowej.
Udział reklam „rządowych” w przychodach Polskiego Radia rośnie – zauważa NIK po przeanalizowaniu sytuacji finansowej radiofonii publicznej. „Wzrósł udział tych, które zostały sfinansowane przez administrację rządową – z 5% ogółu przychodów do ponad 30%, a także spółek Skarbu Państwa – z powyżej 18% do 25,5%. Najbardziej znaczącymi kontrahentami reklamowymi Polskiego Radia S.A. były w tym czasie: Kancelaria Premiera, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwo Finansów, a w przypadku spółek – Totalizator Sportowy, PKN Orlen i Grupa LOTOS” – podaje NIK po kontroli.
W 2019 r. spółka Polskie Radio S.A. poniosła stratę w wysokości 10,4 mln zł, a w 2021 r. niemal ją podwoiła.
Czytaj też: