ARiMR wezwie do realizacji zobowiązania dotyczącego rejestracji działalności gospodarczej, której dotyczy operacja przez umożliwienie jej rejestracji również po terminie złożenia pierwszego wniosku o płatność.
Fot. Артем Карасев z Pixabay
ARiMR wezwie do realizacji zobowiązania dotyczącego rejestracji działalności gospodarczej, której dotyczy operacja przez umożliwienie jej rejestracji również po terminie złożenia pierwszego wniosku o płatność.
Fot. Артем Карасев z Pixabay
„Rozwój usług” z PROW wymaga nowelizacji
MRiRW proponuje złagodzenie zobowiązania dla beneficjenta w zakresie terminu zarejestrowania i podjęcia działalności gospodarczej związanej z operacją i umożliwienie zrealizowanie tego zobowiązania również po złożeniu wniosku o płatność.
Do konsultacji trafił projekt rozporządzenia ministra rolnictwa zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług związanych z rolnictwem i leśnictwem” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie i rozwój działalności pozarolniczej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Do umowy o przyznaniu tej pomocy wprowadzono m.in. zobowiązanie beneficjenta do zarejestrowania oraz podjęcia działalności gospodarczej, jeśli zakres realizacji operacji dotyczy usług związanych z rolnictwem w zakresie zabezpieczenia lub utrzymania urządzeń wodnych, rolnictwem i leśnictwem w zakresie mycia i dezynfekcji oraz rolnictwem w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych.
„W związku z sygnałami o problemach z terminową realizacją zobowiązania dotyczącego rejestracji działalności gospodarczej w terminie nie później niż do dnia złożenia pierwszego wniosku o płatność zaproponowano w projekcie zmiany obowiązującego rozporządzenia.
Uznano, że sama rejestracja działalności gospodarczej jest kwestią techniczną dla realizacji umowy o przyznaniu pomocy, dlatego powinno się dać możliwość rejestracji tej działalności również po złożeniu wniosku o płatność” – podano.
ARiMR wezwie do realizacji zobowiązania dotyczącego rejestracji działalności gospodarczej, której dotyczy operacja przez umożliwienie jej rejestracji również po terminie złożenia pierwszego wniosku o płatność.
Wprowadza się przepisy przejściowe w celu przyśpieszenia i umożliwienia rozliczenia złożonych już wniosków o płatność oraz nie wprowadzania dodatkowych obciążeń dla pracowników ARiMR poprzez konieczność sporządzania aneksu do umowy o przyznaniu pomocy. Ułatwienie będzie polegało na wezwaniu beneficjenta do rejestracji działalności gospodarczej lub podjęcia jej wykonania w określonym terminie – zaznaczono.
Do spraw wszczętych i niezakończonych w zakresie wypłaty środków finansowych, od dnia wejścia w życie projektowanego rozporządzenia, będą miały zastosowanie przepisy projektowanego rozporządzenia.
Czytaj też:
Wnioski na „Rozwój usług” z PROW wciąż niezweryfikowane