CPPC pomaga organizacjom, instytucjom i firmom realizować projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej.
Fot. Pexels z Pixabay
CPPC pomaga organizacjom, instytucjom i firmom realizować projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej.
Fot. Pexels z Pixabay
MC: ponad 878 milionów złotych na rozwój e-usług publicznych
Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) ogłosiło nowy nabór w ramach programu „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych”, przeznaczając na ten cel ponad 878 milionów złotych.
Nowe projekty pozwolą na tworzenie i rozwój e-usług publicznych, które umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom załatwianie spraw urzędowych przez internet, niezależnie od miejsca zamieszkania czy prowadzenia działalności, a nawet bez wychodzenia z domu.
– Rozwój e-usług publicznych to fundament nowoczesnej administracji, która nadąża za potrzebami obywateli i przedsiębiorców. Dzięki nowym projektom coraz więcej spraw będzie można załatwić online, bez barier czasu i miejsca. Zależy nam na tym, aby państwo było bliżej obywatela – dostępne, wygodne i przyjazne. Naszym celem jest poprawa jakości życia obywateli dzięki cyfryzacji – powiedział wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.
Ponad 878 mln zł na kolejne inicjatywy cyfrowe
Ogłoszony dziś nabór to kolejny krok w stronę wygodnych i bezpiecznych usług publicznych online. O dofinansowanie mogą ubiegać się jednostki administracji rządowej i podległe im instytucje, sądy, jednostki prokuratury oraz samorządy zawodowe. Dofinansowanie przewidziano dla projektów, które obejmują m.in.:
– optymalizację procesów w relacji z obywatelami i przedsiębiorcami,
– rozwój e-usług publicznych i wewnątrzadministracyjnych,
– cyfryzację zaplecza administracji (back-office),
– budowę rozwiązań horyzontalnych usprawniających administrację publiczną w skali kraju.
– CPPC przewiduje także dodatkowe punkty dla projektów wykorzystujących publiczne rozwiązania chmurowe oraz integrujących istniejące e-usługi w kompleksowe systemy.
Coraz bliżej ludzi – kontynuacja cyfryzacji w administracji
Nowy nabór stanowi kontynuację działań realizowanych w 2023 roku w ramach działania 2.1 Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy, kiedy CPPC podpisało 12 umów na rozwój e-usług i modernizację już istniejących systemów, przeznaczając na ten cel ponad 726 milionów złotych. Nowe projekty są w fazie realizacji, a ich efekty będą dostępne dla obywateli w najbliższych latach.
Początek przyjaźni administracji publicznej z obywatelem
W ostatnich latach fundusze europejskie stanowiły solidne wsparcie dla cyfryzacji polskiej administracji publicznej. Dzięki Programowi Operacyjnemu Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 udało się zrealizować 56 projektów tworzących aż 233 e-usługi, z których korzystają obecnie obywatele, przedsiębiorcy i urzędnicy. Cyfryzacja ułatwiła dostęp do informacji i uprościła wiele procesów administracyjnych, czyniąc administrację bardziej przyjazną i dostępną.
– Jako CPPC już od wielu lat dbamy o to, aby administracja publiczna była przyjazna i bezpieczna dla każdego obywatela. W latach 2014-2020 dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich nasi Beneficjenci zrealizowali aż 56 projektów tworzących 233 e-usługi, z których korzystamy dzisiaj wszyscy. Chcemy, aby każdy obywatel miał łatwy dostęp do informacji, a urzędnik mógł skupiać się na swojej pracy, nie na wydłużających się analogowych procesach. Działania z poprzednich lat kontynuujemy w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Serdecznie zachęcam wszystkich potencjalnych Beneficjentów do wzięcia udziału w naborze – do rozdysponowania mamy ponad 878 mln zł, które znacznie przyczynią się do stworzenia dostępnej i przyjaznej administracji – powiedział dyrektor Centrum Projektów
O Centrum Projektów Polska Cyfrowa
CPPC pomaga organizacjom, instytucjom i firmom realizować projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej. Projekty te mają na celu m.in. zapewnienie dostępu do internetu dla wszystkich obywateli, edukację Polaków w zakresie nowych technologii, digitalizację dorobku kulturalnego i naukowego, a także cyfryzację administracji publicznej, by można było załatwiać wiele spraw online, bez wychodzenia z domu.
Źródło informacji: MC; PAP MediaRoom