Scroll Top
droga budowa asfalt Fot. s m anamul rezwan z Pixabay

Nowy fragment S16 przebiega przez Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie omija Mrągowo od strony południowo-zachodniej.
Fot. s m anamul rezwan z Pixabay

Nowy fragment S16 przebiega przez Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie omija Mrągowo od strony południowo-zachodniej.
Fot. s m anamul rezwan z Pixabay

MI: Droga ekspresowa S16 Borki Wielkie Mrągowo gotowa

Kierowcy mogą już korzystać z kolejnego odcinka drogi ekspresowej położonego na granicy Warmii i Mazur.

W ramach budowy drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo powstało 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej i ok. 3 km jednojezdniowej obwodnicy Mrągowa w ciągu DK16 i DK59. Inwestycję za ponad 625 mln zł w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zrealizowała firma PORR.

– Oddanie do ruchu 13 km odcinka drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo to wielki dzień dla tego regionu. Ta trasa, droga krajowa nr 16, to ważny element sieci komunikacyjnej w naszym kraju, łącząca wschód z zachodem i ważne ośrodki w całym regionie, poczynając od Augustowa, przez Ełk, Mrągowo, Olsztyn i Ostródę. Droga ekspresowa S16 ma szansę stać się kręgosłupem dla rozwoju gospodarczego, ale również turystycznego północno-wschodniej Polski. Jest już podpisana umowa na kolejny etap z Barczewa do Biskupca, a niebawem będziemy podpisywać umowę na realizację odcinka z Barczewa do Olsztyna. Będziemy robić wszystko, aby budowa S16 postępowała sprawnie — powiedział wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.

Modernizacja drogi nr 16, która jest kręgosłupem komunikacyjnym regionu, biegnącym przez Krainę Wielkich Jezior Mazurskich, łączącym Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iławę i Ostródę jest kluczowa dla północno-wschodniej Polski. Otwarta właśnie część trasy S16 to nie tylko wygoda dla kierowców, którzy zyskują tranzytową drogę szybkiego ruchu. Dzięki niej znacząco skróci się czas przejazdu, poprawi się bezpieczeństwo uczestników ruchu poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji. Przejęcie ruchu tranzytowego z terenów zabudowanych zmniejszy ryzyko wypadków i kolizji oraz polepszy przepustowość lokalnych dróg. To również korzyści dla lokalnych społeczności, bo dzięki uspokojeniu, odkorkowaniu ruchu w miejscowościach położonych przy trasie mieszkańcy i turyści odetchną od hałasu i spalin.

Oddany do ruchu odcinek S16 jest przedłużeniem dwujezdniowej trasy pomiędzy Biskupcem a Borkami Wielkimi, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła kierowcom w 2014 r. Nowy fragment S16 przebiega przez Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie omija Mrągowo od strony południowo-zachodniej.

W ramach inwestycji istniejąca DK16 na odcinku 13 km, od Borek Wielkich do skrzyżowania z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59, została rozbudowana do układu 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) oraz dostosowana do parametrów drogi ekspresowej. Zbudowano też około kilometrową, jednojezdniową DK59 od ronda na końcu Zachodniej Obwodnicy Mrągowa do skrzyżowania z S16. Powstał też jednojezdniowy wspólny przebieg DK16 i DK59 o długości ok 2,3 km (od skrzyżowania z S16 do istniejącej DK16/59), dwa węzły w Sorkwitach i Bagienicach oraz MOP (Miejsce Obsługi Podróżnych) w Marcinkowie.

Prace przy budowie S16 obejmowały budowę lub przebudowę dróg lokalnych, powstała także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, urządzenia ochrony środowiska, w tym cztery przejścia dla dużych zwierząt (trzy górą nad drogą, jedno pod nią), zabezpieczenia akustyczne w celu zabezpieczenia terenów mieszkalnych przed hałasem oraz nasadzenia zieleni.

 

Źródło informacji: MI; PAP MediaRoom

Posty powiązane

error: Content is protected !!