Niższe wartości osiągnęły oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,1 p. proc. i 0,4 p. proc.).
Fot. Pixabay
Niższe wartości osiągnęły oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,1 p. proc. i 0,4 p. proc.).
Fot. Pixabay
Nastroje konsumentów w listopadzie 2024 jeszcze gorsze
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej znów spadł – tylko nieco mniej niż w październiku.
Już w październiku było źle:
GUS podał dziś: „W listopadzie 2024 r. odnotowano pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnym braku zmian przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -17,1 i był o 1,3 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.”
A w poprzednim miesiącu spadł 1,9 p. proc.
W odniesieniu do listopada 2023 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 2,0 p. proc.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,2 p. proc. i 2,1 p. proc.). Niższe wartości osiągnęły również oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,1 p. proc. i 0,4 p. proc.). Wyższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,4 p. proc.) – podaje GUS.