Scroll Top
talerz

Fot. MAKRO Cash and Carry Polska

Fot. MAKRO Cash and Carry Polska

Rusza Tydzień Kuchni Polskiej

Ta kluczowa akcja organizowana przez sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach Polskich Skarbów Kulinarnych potrwa do 26 listopada. Bierze w niej udział blisko 400 lokali z całego kraju.

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw. Restauracje w całym kraju przygotują dwie wersje trzydaniowego menu nawiązującego do kuchni polskiej w cenie 69 lub 99 zł.

– Polska kuchnia przeżywa swój renesans. Uważam jednak, że promocja wymaga rozwiązań instytucjonalnych. Sami, kucharki i kucharze, tego nie zrobimy. Życzyłbym sobie, by przyszedł czas kuchni słowiańskiej. Połączmy siły z kolegami z krajów Europy Centralnej i Wschodniej, jakie stanowiły niegdyś Rzeczpospolitą. Przywołajmy smaki dziczyzny, runa leśnego, masła, dobrego chleba, maku, ryb z lokalnych jezior – mówi Bogdan Gałązka, współwłaściciel i senior szef w Stolica Cafe.

Taką okazję daje Tydzień Kuchni Polskiej, podczas którego w menu lokali można znaleźć akcenty historyczne oraz regionalne, między innymi dania inspirowane działalnością Jana Szyttlera czy zupę flisacką z okonkami, rakami, śmietaną i koprem, krem z dyni z mleczkiem kokosowym, pomarańczą oraz przyprawami korzennymi.

Z kolei dla gości restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym Krzysztof Żurek przygotował pieczonego kalafiora z sosem z pomidorów i curry, orzechami i świeżą kolendrą, turbota bałtyckiego w panko z sosem sardelowym i pieczoną kapustą z kminkiem, jagnięcinę z grasicą cielęcą i marchewkowym puree, śliwkowy nugat w piernikowych aromatach czy deser czekoladowy z konfiturą z wiśni i porzeczek z chantilly aromatyzowany kirschem.

 

O Tygodniu Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 roku w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.

 

Źródło informacji: MAKRO Cash and Carry Polska; PAP MediaRoom

 

Posty powiązane

error: Content is protected !!